De Dopper Drinkfles is al jarenlang één van de populairste
geschenken om weg te geven aan relaties. De Dopper staat voor gebruiksgemak en
design. Bovendien draagt de Dopper bij aan MVO en ontwikkelingshulp. Maar hoe
is dit succes verhaal begonnen en hoe zetten we de boodschap van Dopper voort?
Toen oprichter en eigenaar Everaarts in 2009 een documentaire
over plastic afval in de oceanen zag was hij in shock. Hier moest wat aan
gebeuren dacht hij. Als een echte ondernemer begon hij met een plan. Bij de
aftrap trok hij gelijk een breed publiek door een ontwerpwedstrijd uit te
zetten. Het iconische flesje welke ook goed te gebruiken is als drinkbeker werd
ontworpen door Rinke van Remortel.
De Dopper drinkfles is net zo opvallend als de flesjes van
bijvoorbeeld Spa, Chaudfontaine en Evian. Everaarts wilt met de Dopper onder
andere laten zien dat het transporteren van water en dan ook nog eens in
plastic flesjes de grootste onzin in die er bestaat, zeker als het water gewoon
schoon uit de kraan komt. Bovendien is de Dopper gemaakt van 'veilige'
grondstoffen die Cradle2Cradle gecertificeerd zijn. Daarnaast wordt de uitstoot
die de productie veroorzaakt gecompenseerd door de investering in windmolenprojecten.
Het doel van de duurzame Dopper drinkfles
Ten eerste is de Dopper bedoeld om te vullen met kraanwater,
waardoor het drinken van kraanwater wordt gepromoot. Dit is volgens Everaart het
belangrijkste en moet ook wereldwijd de standaard worden. Helaas is in veel
landen kraanwater nog niet vanzelfsprekend. Daarom wordt een deel van de omzet
geïnvesteerd in de Dopper Foundation. Samen met Simavi ondersteunen zij
drinkwaterprojecten in Nepal.
Het tweede en originele doel van de Dopper drinkfles is om
de petfles uit te bannen. Dagelijks wordt er alleen in Nederland al een half
miljoen plastic flesjes weggegooid. Everaarts geeft aan dat zijn doel pas is
bereikt als de laatste petfles de wereld uit is.
Heeft u nog geen Dopper of wilt u uw relaties verrassen met een duurzame drinkfles? Wij bieden u diverse dopper drinkflessen welke u kunt bedrukken met een logo en/of een persoonlijke tekst.
Heeft u nog geen Dopper of wilt u uw relaties verrassen met een duurzame drinkfles? Wij bieden u diverse dopper drinkflessen welke u kunt bedrukken met een logo en/of een persoonlijke tekst.
Het succes van Dopper is ongekend en wereldwijd
Everaarts heeft in het verleden veel obstakels gehad in zijn weg naar succes. Daar kan je alleen maar van leren, geeft hij aan. Nu wordt de boodschap van de Dopper toch internationaal verspreid en dit zal de komende jaren alleen versterkt worden.
Bovendien werkt Dopper goed samen met concurrenten/collega’s.
Zo worden de waterpunten van Join the Pipe ook op de water-app van Dopper
geplaatst. Zo zal de boodschap alleen maar versterkt worden. Bovendien blijft Dopper
constant onder de aandacht. Herinnert u zich de flashmob in Haarlem nog?
Samen staan we sterker
Heeft u nog geen Dopper of wilt u uw relaties verrassen met een duurzame drinkfles? Wij bieden u diverse dopper drinkflessen welke u kunt bedrukken met een logo en/of een persoonlijke tekst.
Lees het hele interview met Everaarts hier.
Lees het hele interview met Everaarts hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten