vrijdag 10 april 2015

Oprichter Dopper stopt pas als de laatste petfles de wereld uit is

De Dopper Drinkfles is al jarenlang één van de populairste geschenken om weg te geven aan relaties. De Dopper staat voor gebruiksgemak en design. Bovendien draagt de Dopper bij aan MVO en ontwikkelingshulp. Maar hoe is dit succes verhaal begonnen en hoe zetten we de boodschap van Dopper voort?

Toen oprichter en eigenaar Everaarts in 2009 een documentaire over plastic afval in de oceanen zag was hij in shock. Hier moest wat aan gebeuren dacht hij. Als een echte ondernemer begon hij met een plan. Bij de aftrap trok hij gelijk een breed publiek door een ontwerpwedstrijd uit te zetten. Het iconische flesje welke ook goed te gebruiken is als drinkbeker werd ontworpen door Rinke van Remortel.

De Dopper drinkfles is net zo opvallend als de flesjes van bijvoorbeeld Spa, Chaudfontaine en Evian. Everaarts wilt met de Dopper onder andere laten zien dat het transporteren van water en dan ook nog eens in plastic flesjes de grootste onzin in die er bestaat, zeker als het water gewoon schoon uit de kraan komt. Bovendien is de Dopper gemaakt van 'veilige' grondstoffen die Cradle2Cradle gecertificeerd zijn. Daarnaast wordt de uitstoot die de productie veroorzaakt gecompenseerd door de investering in windmolenprojecten.

Het doel van de duurzame Dopper drinkfles


Ten eerste is de Dopper bedoeld om te vullen met kraanwater, waardoor het drinken van kraanwater wordt gepromoot. Dit is volgens Everaart het belangrijkste en moet ook wereldwijd de standaard worden. Helaas is in veel landen kraanwater nog niet vanzelfsprekend. Daarom wordt een deel van de omzet geïnvesteerd in de Dopper Foundation. Samen met Simavi ondersteunen zij drinkwaterprojecten in Nepal.
Het tweede en originele doel van de Dopper drinkfles is om de petfles uit te bannen. Dagelijks wordt er alleen in Nederland al een half miljoen plastic flesjes weggegooid. Everaarts geeft aan dat zijn doel pas is bereikt als de laatste petfles de wereld uit is.

Heeft u nog geen Dopper of wilt u uw relaties verrassen met een duurzame drinkfles? Wij bieden u diverse dopper drinkflessen welke u kunt bedrukken met een logo en/of een persoonlijke tekst.

Het succes van Dopper is ongekend en wereldwijd


Everaarts heeft in het verleden veel obstakels gehad in zijn weg naar succes. Daar kan je alleen maar van leren, geeft hij aan. Nu wordt de boodschap van de Dopper toch internationaal verspreid en dit zal de komende jaren alleen versterkt worden. 
Bovendien werkt Dopper goed samen met concurrenten/collega’s. Zo worden de waterpunten van Join the Pipe ook op de water-app van Dopper geplaatst. Zo zal de boodschap alleen maar versterkt worden. Bovendien blijft Dopper constant onder de aandacht. Herinnert u zich de flashmob in Haarlem nog?

Samen staan we sterker


Heeft u nog geen Dopper of wilt u uw relaties verrassen met een duurzame drinkfles? Wij bieden u diverse dopper drinkflessen welke u kunt bedrukken met een logo en/of een persoonlijke tekst.
Lees het hele interview met Everaarts hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen