1. Verras!
Bedenk
dat een onverwacht bloemetje, kaartje of attentie niet alleen thuis door uw
partner, buren of familie wordt gewaardeerd maar ook zakelijk op een warme
ontvangst mag rekenen. Doorbreek daarom af en toe de vaste patronen. En verras
uw beste relaties met een onverwachte geste, presentje of nuttig geschenk.
Wedden dat dit een glimlach op hun gezicht tovert en hen bijblijft?
2. Wees relevant
Dit
lijkt een open deur. Maar hoevaak krijgt u geen e-mail nieuwsbrief met een keur
aan onderwerpen waar u helemaal niet op zit te wachten? Doe daarom gericht
onderzoek met welke informatie, advies en producten u uw doelgroep echt blij
maakt. Betrek hierin bijvoorbeeld juist ook die directiesecretaresse of directe
collega van degene die u beter wilt bereiken, ja zelfs beraken.
3. Maak het
persoonlijk
We zouden het soms vergeten in een wereld die steeds meer door automatisering en smartphone wordt gedomineerd: zakendoen is vooral een kwestie van mensenwerk. Maak daarom al uw communicatie zo persoonlijk mogelijk. Van direct mail tot e-mail en van nieuwsbrief tot relatiegeschenk. Een boodschap die de ontvanger aanspreekt klinkt immers zo veel prettiger dan een standaard ‘geachte heer/mevrouw’-aanhef?!
We zouden het soms vergeten in een wereld die steeds meer door automatisering en smartphone wordt gedomineerd: zakendoen is vooral een kwestie van mensenwerk. Maak daarom al uw communicatie zo persoonlijk mogelijk. Van direct mail tot e-mail en van nieuwsbrief tot relatiegeschenk. Een boodschap die de ontvanger aanspreekt klinkt immers zo veel prettiger dan een standaard ‘geachte heer/mevrouw’-aanhef?!
4. Houd het einddoel
in de gaten
Slimme ondernemers zijn erg goed in prioriteren. Is dit initiatief of project echt waardevol voor onze klanten en onszelf op korte termijn? En zo ja, voor wie? Prioriteer uw activiteiten naar relevantie en waarde. En schrap de overige voornemens van uw lijstje. Of zet ze op een overzicht van goede, zakelijke voornemens voor een volgend seizoen. Dat zorgt voor meer overzicht en rust.
Slimme ondernemers zijn erg goed in prioriteren. Is dit initiatief of project echt waardevol voor onze klanten en onszelf op korte termijn? En zo ja, voor wie? Prioriteer uw activiteiten naar relevantie en waarde. En schrap de overige voornemens van uw lijstje. Of zet ze op een overzicht van goede, zakelijke voornemens voor een volgend seizoen. Dat zorgt voor meer overzicht en rust.
5. Neem af en toe
gas terug
Voor ondernemers die vol passie aan hun bedrijf werken en aan het succes van hun klanten is werken meestal een hobby. Daarbij is het verleidelijk om niet te letten op een uurtje meer of minder werktijd. En vrije tijd, gezin of sport net een tikkie minder aandacht te geven. Slimme ondernemers weten precies wanneer het tijd is om gas terug te nemen. En zorgen voor een gezonde work-life balans.
Voor ondernemers die vol passie aan hun bedrijf werken en aan het succes van hun klanten is werken meestal een hobby. Daarbij is het verleidelijk om niet te letten op een uurtje meer of minder werktijd. En vrije tijd, gezin of sport net een tikkie minder aandacht te geven. Slimme ondernemers weten precies wanneer het tijd is om gas terug te nemen. En zorgen voor een gezonde work-life balans.
Even gas terugnemen?
Besteed de selectie van uw relatiegeschenken deze herfst uit aan de adviseurs
van Van Helden. Hier
kunt u
alvast inspiratie opdoen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten