woensdag 21 maart 2012

Impact relatiegeschenken enorm

Een Brits onderzoek heeft aangetoond dat een relatiegeschenk bedrijven een beter imago opleveren.

Meer dan een half jaar aanwezig met een relatiegeschenk
Twijfelt u nog tussen TV-reclame of het weggeven van een relatiegeschenk? Wellicht helpen de volgende cijfers u te overtuigen. Een Brits onderzoek heeft aangetoond dat een relatiegeschenk bedrijven een beter imago opleveren. Meer dan de helft van de respondenten (56%) dacht positiever over de onderneming na het ontvangen van een promotioneel artikel. Vervolgens gaat het snel bergafwaarts. Slechts 49% van de ondervraagden kon zich tv-spotjes herinneren. Terwijl nog maar 24% van het publiek reclamedrukwerk herkende.

Een cijfer dat de kracht van het relatiegeschenk ondersteund komt uit het Duitse onderzoek van GWW (Gesamtverband der Werbeartikel-Wirtschaft e.V.). Dit onderzoek geeft aan dat maar liefst 94% van de ondervraagde mensen zegt een relatiegeschenk te bezitten. Driekwart hiervan geeft aan dat zij het geschenk langer dan een half jaar in hun bezit hebben.

Ook uit een Amerikaans onderzoek blijkt de kracht van een relatiegeschenk. Uit onderzoek van Promotional Products Association International blijkt dat relatiegeschenken uitzonderlijk goed presteren. Maar liefst 82,6 % van de ontvangers herinnert zich de boodschap of het merk
achter het relatiegeschenk. Een beduidend hogere score dan bij tv-reclames (67,6%) en een straatlengte voorsprong op dagbladadvertenties (60,2%).

Vrolijk
Het grootste voordeel van het geven van een relatiegeschenk is misschien wel dat het altijd positief ontvangen wordt. Dit in tegenstelling tot drukwerk of de steevast terugkerende reclameboodschappen. Natuurlijk willen we hiermee reclame niet bagatelliseren. Sterker nog, ook Van Helden vindt reclame maken enorm belangrijk. Maar – net als veel bedrijven met ons – zijn ook wij altijd op zoek naar manieren om onze doelgroep te bereiken. Daarbij staat onomstotelijk vast dat iedereen het altijd leuk vindt om iets te krijgen.
 
Relatiebeheer
Uiteraard is Van Helden Relatiegeschenken al langer overtuigd van het feit dat onze producten een positieve bijdrage leveren aan het merk, de sfeer en uitstraling van een bedrijf. Met een juiste keuze voor een product; het kennen van de ontvanger; het bepalen van een doel, helpen onze producten ook uw bedrijf naar meer naamsbekendheid, imago en loyaliteit. Als u ons advies daarin nodig hebt staan wij graag voor u klaar. We denken graag met u mee en adviseren daar waar nodig. Wij zijn immers de specialist in relatiegeschenken en dus ook specialist in uw relatiebeheer.

Wenst u meer informatie? Ga dan naar onze contactpagina en mail ons uw vraag of opmerking.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen